5 najpopularniejszych narzędzi do e-marketingu

emarketing

5 najpopularniejszych narzędzi do e-marketingu

E-marketing możemy z powodzeniem nazwać wszystkie działania, które wykorzystujesz w sieci do promocji swojej firmy, marki i aktywności. E-marketing to także pewna forma dostosowania i elastyczności do potrzeb zgłaszanych przez Klientów. By jednak tego dokonać, konieczna jest wiedza na temat rynku, zmian zachodzących w obszarze oczekiwań potencjalnych Klientów, jak i ogólnie rozumianych trendów.

Narzędzie nr 1 – Google Ads

Google Ads to jedno z najbardziej popularnych sposobów na promowanie i reklamowanie swojej marki, produktów albo usług. Jeśli dobrze ustawisz kampanię reklamową, Twoja reklama będzie znacznie częściej wyświetlać się, również na pierwszej stronie wyszukiwania. W przypadku pozycjonowania organicznego konieczne jest włożenie dużego wysiłku, by znaleźć się na peirwszej stronie w Google. Link sponsorowany pozwoli Tobie zacząć sprzedawać natychmiast. Wszystkie potencjalnie zainteresowane osoby będą mogły zapoznać się z Twoją ofertą.

W zależności od tego, jaki rodzaj kampanii chcesz prowadzić, możesz skupić się na promocji marki, reklamie swoich produktów, zarówno w formie graficznej, jak i tekstowej. Warto testować różne rozwiązania, jednak opierać je na dobrze dobranych słowach kluczowych. W przeciwnym razie Twój produkt nie wzbudzi zainteresowania.

Dzięki Google Ads możesz skutecznie nadzorować przebieg swoich działań promocyjnych i reklamowych. Jest to bardzo zaawansowane narzędzie, dlatego warto poświęcić czas na jego bliższe poznanie bądź zlecenie ustawienia kampanii znawcom tematu. 

e-marketing

Narzędzie nr 2 – Facebook Ads

E-marketing nie może obejść się także bez mediów społecznościowych. Jednym z najbardziej popularnych jest Facebook, który już od jakiegoś czasu umożliwia reklamowanie biznesu na swojej platformie. Ze względu na to, że użytkownicy portalu sami dostarczają informacji o sobie, Facebook ma ogromne zaplecze, które może wykorzystać do świetnej interpretacji potrzeb oraz zainteresowań pod kątem każdego biznesu. Dobór grupy docelowej może być bardzo szczegółowy. Opiera się na danych demograficznych, zainteresowaniach, wykonywanej pracy, jak i wielu innych parametrach mogących mieć wpływ na skuteczność reklamy. 

Facebook pozwala także na tworzenie fanpage, grup społeczności, w których łączą się ludzie o podobnych przekonaniach, zainteresowaniach i potrzebach. Stworzenie takiej strony pomaga w zwiększeniu świadomości marki, budowanie relacji z Klientami, jak i zaufania do swojej oferty. 

Na własnej stronie internetowej warto również umieścić tzw. pixel Facebooka. Jest to kod śledzenia, który dostarczy Ci informacji na temat ruchu, zainteresowania i popularności Twoich działań. Będziesz mógł tworzyć skuteczny remarketing, czyli wracać do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę.

e-marketing

Narzędzie nr 3 – email marketing, a e-marketing

Komunikacja z Klientami drogą mailową to jedna z form, która pozwala dotrzeć do licznej grupy w ciągu kilku minut. Stworzenie newslettera, regularne dostarczanie ciekawych treści, promocji, ofert i informacji Klientom pomoże w budowaniu zaufania, relacji i promowania swoich działań w nienachalny, pożądany sposób. Klient bowiem sam decyduje, czy chce otrzymywać takie wiadomości i być na bieżąco z aktywnością Twojej firmy.

Przygotowanie mailingu powinno opierać się o profesjonalne narzędzie wspomagające bezpieczne rozsyłanie wiadomości. Baza mailingowa powinna być na bieżąco aktualizowana. Usuwaj zatem nieaktywne adresy emailowe. Przed wysłaniem wiadomości powinieneś także zadbać o jakość treści, by nie trafiła ona do spamu. Najczęściej do tego folderu kierowane są maile, które zawierają słowa i frazy jednoznacznie wskazujące na reklamę. 

Pamiętaj także o tym, by korzystać z profesjonalnego hostingu www. Dedykowane zasoby sprawią, że sam zadbasz o jakość. Adres IP, z którego wysyłasz, nie będzie obciążony działaniami, które mogą sprawić, że Twoje wiadomości będą uznawane za mało wartościowe i kierowane do spamu. Może to mieć miejsce w przypadku hostingu dzielonego. Postaw na wysokiej jakości hosting www, by prowadzony przez Ciebie mailing był skuteczny.

e-marketing

Narzędzie nr 4 – optymalizacja strony www

Zadbaj o to, by Twoja strona była przyjazna zarówno klientom, jak i wyszukiwarkom. Zwróć uwagę na kilka istotnych aspektów, takich jak:

  • czytelność strony – zadbaj o grafiki, treści, a to wszystko w przyjemnej dla oka formie
  • słowa i frazy kluczowe – zamieść frazy, które pomogą wyszukiwarkom efektywniej proponować Twoją stronę użytkownikom
  • kategorie produktów – stwórz kategorie i podkategorie; pamiętaj, by ich nazwy się nie duplikowały, ponieważ wyszukiwarki tego nie lubią
  • przekierowania stron – upewnij się, że po wpisaniu adresu usuniętej strony Klient zostanie przekierowany na stronę o nowym adresie
  • aktualizacje – regularnie dodawaj nowe treści, produkty, wzmianki na istniejących stronach. Klient zobaczy, że strona żyje i się rozwija, co także pozytywnie zostanie potraktowane przez wyszukiwarkę
  • szybkość reakcji – zadbaj o to, by strona ładowała się jak najszybciej; im dłuższe oczekiwanie, tym większe zniecierpliwienie Klientów, którzy opuszczą stronę i udadzą się do konkurencji

e-marketing

Narzędzie nr 5 – Treści na stronę www

Nikt nie lubi nudy, dlatego Twoi Klienci powinni mieć pewność, że zawsze zaskoczysz ich nowinkami i ciekawostkami, jak i merytoryczną i praktyczną wiedzą na swojej stronie. Nie przekazuj jednak wyłącznie ściany tekstu. Posłuż się grafikami, zdjęciami, filmami wideo, raportami, podcastami, jak i innymi środkami przekazu. Im bardziej atrakcyjna forma, tym dłużej przykujesz uwagę potencjalnych Klientów.

E-marketing – z korzyścią dla Klienta

Tylko niesienie wartości korzystnej dla Klienta będzie wpływało na zwiększenie zaufania i poprawieniu relacji z Klientem. Bądź profesjonalistą i udowodnij, że w swojej dziedzinie jesteś ekspertem. Zastosuj w praktyce e-marketing i buduj kontakt ze swoimi Odbiorcami.

Dodaj komentarz