Blog firmowy – jakie zasadzki na Ciebie czekają?

  • Home
  • E-biznes
  • Blog firmowy – jakie zasadzki na Ciebie czekają?
blog firmowy

Blog firmowy – jakie zasadzki na Ciebie czekają?

Musisz zdać sobie sprawę, że blog firmowy to nie tylko promocja, marketing, oferowanie swoich produktów, czy traktowanie go jak swoisty lejek sprzedażowy. Mimo licznych korzyści, na blogerów firmowych czekają również zasadzki. Czego powinieneś się wystrzegać?

Blog firmowy – kwestia finansowa

Jeśli zależy Ci na tym, aby Twój blog firmowy przekładał się na realne benefity, trzeba liczyć się z pewnymi inwestycjami. Przede wszystkim są to:

  1. Koszt wykreowania bloga – należy wybrać szablon bądź zlecić jego stworzenie. Czasami wystarczy stworzyć blog jako element własnej strony www. Niekiedy bardziej korzystne jest prowadzenie bloga na niezależnie od strony ofertowej.
  2. Przygotowanie contentu – blog należy regularnie uzupełniać o treści wysokiej jakości, które inspirują i zachęcają do działania. W zależności od branży i stopnia eksperckiego tekstów mogą one kosztować nawet kilkaset złotych. Im bardziej specjalistyczna wiedza, tym większy nakład finansowy na artykuły.
  3. Zdjęcia i ilustracje – to kolejny koszt, szczególnie jeśli zależy Ci na wizualnej oprawie bloga. Jeśli ma być profesjonalnie, zdjęcia również muszą być dopasowane tematycznie i spójnie z brandingiem, by tworzyły kompleksową całość charakterystyczną dla danej marki.

blog firmowy

Regularność

Niestety stworzenie kilku wpisów jest niewystarczające. Blog firmowy należy regularnie i systematycznie aktualizować i uzupełniać. W przeciwnym razie straci atrakcyjność, a budowana relacja z potencjalnymi Klientami osłabnie. Użytkownicy, którzy widzą ostatni wpis na blogu dodany kilka miesięcy temu, odnoszą wrażenie, że on już nie funkcjonuje.

Na pewno nie o taki rezultat Ci chodzi. Warto stworzyć sobie harmonogram i usystematyzować pracę związaną z publikacjami blogowymi. Pozwoli to zapanować nad bałaganem i wprowadzić staranny, dobrze działający porządek.

blog firmowy

Negatywne komentarze

Jeżeli na Twoim blogu pojawiają się swoiste dyskusje w komentarzach pod wpisami, szczególnie te nieprzychylne – trzeba będzie po prostu przyjąć to na klatę i się do nich ustosunkować. Jeśli w komentarzach pojawiają się pytania, należy regularnie na nie odpowiadać. W ten sposób Odwiedzający wchodzą w reakcję na stronie, również bezpośrednio z Tobą.

blog firmowy

Blog firmowy – pamiętaj o pozycjonowaniu

Nigdy nie zapominaj o pisaniu treści, które będą dobrze pozycjonować Twoją stronę oraz będą przyjemne w odbiorze dla czytelnika. W przeciwnym razie Twoja praca nie przełoży się na zamierzone efekty, a rezultaty przyjdą z dużym opóźnieniem.

Jeśli zastanawiasz się nad założeniem bloga firmowego, postaw na profesjonalny hosting www z dedykowanymi zasobami od NetworkManager. W ten sposób zapewnisz bezpieczeństwo swoje stronie, a także otrzymasz najlepsze techniczne zaplecze do prawidłowego działania strony.

Przeczytaj także:

Blog dla sklepu internetowego – dlaczego warto go mieć?

Hosting www – co to jest i z czym to się je?

Hosting www dla sklepu – czego tak naprawdę potrzebujesz?

Dodaj komentarz