Call to Action – czym jest wezwanie do działania

call to action

Call to Action – czym jest wezwanie do działania

 

Call to Action, czyli wezwanie do działania, to przyciski i komunikaty, które spotykasz każdego dnia. Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale na wiele z nich reagujesz i postępujesz zgodnie z tym, czego od Ciebie oczekują. Czym zatem jest popularne CTA?

Call to Action – przykuwanie Twojej uwagi

 

Marketingowcy wiedzą, że nie wystarczy stworzyć wymuskanej, dopieszczonej oferty. Wiele osób nie zareaguje, nie kliknie, nie kupi, nie przeczyta, nie zainteresuje się, jeśli nie wskażesz im konkretnego działania, jakiego mogą dokonać zgodnie z intencją Twojego przekazu. CTA zaprojektowane w skuteczny i przemyślany sposób nie jest proste, jednak warto się nad nim głębiej zastanowić.

 

Każdy Klient jest zewsząd bombardowany licznymi informacjami, zdjęciami, treściami, materiałami audiowizualnymi itp itd. To sprawia, że obracamy się w dosyć chaotycznej rzeczywistości, przez co podjęcie decyzji jest trudniejsze, niż może nam się to wydawać. Podświadomie potencjalny Klient poszukuje wtedy rozwiązania, podpowiedzi dotyczącej tego, co ma dalej zrobić. Twoim zadaniem jest przekazanie mu tego rozwiązania w najprostszej formie – przycisku CTA. To jasny komunikat, który pomoże mu zareagować sprawnie, szybko, jak i zgodnie z Twoim planem.

CTA button – jak powinien wyglądać

 

Czym powinien charakteryzować się przycisk wzywający do działania? Jeśli zależy Ci na efektownym Call to Action, zadbaj o kilka kluczowych kwestii.

 

Forma przycisku CTA

 

Zadbaj o klasyczną, zrozumiałą formę przycisku na swojej stronie lub witrynie. Klient wybierze przycisk, który kojarzy mu się z już wcześniej przeprowadzoną aktywnością. Stawiając na bardzo rozbudowane formy, gify, wybujałą kolorystykę, czy link, Klient nie dostrzeże jednoznacznie przekazu, o jaki Tobie chodzi. Mózg w pierwszej kolejności stawia na rozwiązania, które zna. Duży klasyczny przycisk to najlepsza zachęta do działania.

call to action

Długość przekazu CTA

 

Przekaz CTA powinien zawierać maksymalnie kilka słów. Im krótszy, tym bardziej zrozumiały. Taki komunikat można szybciej objąć wzrokiem i zareagować. 

Tło dla Call to Action

 

Tło przycisku CTA powinno wyróżniać się na stronie, być duże, wyraźne, a znajdujący się na nim komunikat powinien być czytelny i przejrzysty. Najlepiej postawić na kontrastowy odcień przycisku.

 

Lokalizacja CTA button

 

Zorganizuj przestrzeń dla przycisku CTA. Zapewnij mu godne, wyróżnione miejsce na swojej stronie, które będzie zwieńczeniem dla całego przekazu w formie treści i innych materiałów umieszczonych przez Ciebie na Twojej witrynie. Pamiętaj jednak o tym, by nadal to był przycisk, ładny, widoczny guziczek, który prosi się o kliknięcie. Niech zatem nie zajmuje połowy strony, baneru, czy grafiki. Wtedy nie będzie już przypominał przycisku.

 

Wybór treści dla wezwania do działania

 

Manipuluj przekazem. Nie stawiaj wyłącznie na oklepane “Kup teraz”. Czasem lepiej nieco pomanewrować CTA, przekazać pewną obietnicę, zachęcić do działania, które przełoży się na konkretną korzyść. 

cta

Testowanie przycisków dla swojej strony www

 

Prowadź regularne testy przycisków CTA. Tylko w ten sposób znajdziesz najbardziej odpowiedni dla swojej strony, charakteru działalności i celów, jakie pragniesz osiągnąć.

 

CTA możesz spotkać na stronach sprzedażowych, jak i również na popularnych landing page. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na ten temat, wpis ten na pewno będzie dla Ciebie przydatny.

 

Dodaj komentarz