Google Ads – błędy, których musisz unikać

Google ads

Google Ads – błędy, których musisz unikać

Google Ads to system reklam i linków, które wyświetlają się w wielu miejscach tejże wyszukiwarki oraz u partnerów wyszukiwania. Co zatem sprawia, że ustawiona przez Ciebie kampania nie przynosi wzrostu CTR?

Call to Action, czyli słynne CTA

Liczba znaków przeznaczonych na treść reklamy Google Ads jest ograniczona. Dlatego należy inteligentnie wykorzystać tą przestrzeń na zachętę do kliknięcia i odwiedzenia Twojej strony www przez Użytkownika Internetu. Informacje o ofercie są ważne, jednak nie można zapominać o zachęcie do działania. W zależności od specyfiki i charakteru Twojej strony mogą to być takie frazy, jak “Kup teraz”, “Skorzystaj z oferty”, “Zamów”, “Przeczytaj” i wiele innych czasowników, najczęściej w trybie rozkazującym liczby pojedynczej. 

Google ads

Przerost formy nad treścią

Ze względu na ograniczenia znaków, wiele osób próbuje na siłę zmieścić w opisie jak najwięcej korzyści, przez co treści nie są interesujące i zachęcające. Lepszym sposobem jest przedstawienie jednej zalety, jednak bardziej dosadnie i kreatywnie. Tekst musi nieść wartość, zachęcać i prezentować punkt widzenia Odbiorcy, nie Nadawcy. Wczuwanie się w rolę potencjalnego Klienta i stworzenie odpowiedzi na jego potrzeby to klucz większej skuteczności reklamy.

Google ads

Google Ads, a słowa kluczowe

Nie można zapominać o słowach kluczowych. Google działa w ten sposób, że to właśnie Użytkownicy wpisują konkretne hasło i szukają najbardziej pasujących do nich odpowiedzi. Jeśli w Twoich reklamach na Google Ads nie będzie słów kluczowych, skuteczność reklamy może spadać i nie będzie ona wyświetlana ani często, ani efektywnie. Wybrane słowo lub fraza kluczowa musi zostać tak ujęta w tekście, by brzmiał on przyjemnie i naturalnie. Upieczesz wtedy dwie pieczenie na jednym ogniu – zwiększona liczba wyświetleń i klikalność w reklamę.

Przeczytaj także:

Dlaczego Twojej strony nie ma w Google?

Ciasteczka cookies – do czego służą?

YouTube Marketing – jak się promować?

Dodaj komentarz