Landing page, czyli jak stworzyć skuteczną stronę docelową?

  • Home
  • Marketing
  • Landing page, czyli jak stworzyć skuteczną stronę docelową?
devops

Landing page, czyli jak stworzyć skuteczną stronę docelową?

Jak pozyskać nowych Klientów? Dzięki landing page. Jest to strona, na której zaprezentujesz swój nowy produkt lub usługę i zachęcisz użytkowników do podjęcia konkretnego działania. Zobacz, jak ją przygotować, by zwiększyć ruch i zainteresowanie wśród użytkowników.

Landing page – cel

Głównym celem landing page jest kierowanie odbiorcy na konkretną stronę po tym, jak kliknie w wyświetlającą się mu reklamę. Pamiętaj o tym, że nie może być to po prostu strona główna prowadzonej przez Ciebie witryny. Mowa tutaj o stronie, która pomoże w precyzyjnym i skutecznym zrealizowaniu celu, jaki sobie wyznaczyłeś. Chodzi o sprzedaż dopiero co wprowadzonego produktu na rynek, czy usługi. 

Jedną z korzyści, jaka płynie z odwiedzenia takiej strony, jest możliwość zrealizowania wszystkich kroków prowadzących do zakupu, wykonania telefonu przez Klienta, wysłania wiadomości mailowej itp. Klient nie musi udawać się na Twoją główną witrynę w poszukiwaniu oferty. Wszystko znajdzie na stworzonym przez Ciebie landing page, co będzie dla niego dużym ułatwieniem.

Jak stworzyć landing page?

Istnieje kilka podstawowych kwestii, o które musisz zadbać. Jeśli będziesz podążał za poniższymi wskazówkami, stworzysz landing page dla swojego biznesu.

Pierwszy krok – stwórz content

Zastanów się konkretnie, jaki produkt lub usługa będzie przez Ciebie promowana. Określ także cel, jaki chcesz osiągnąć. Jeżeli sprzedajesz najnowszy model pary butów, Twoim celem będzie nakłonienie do kupna. Jeśli natomiast oferujesz projektowanie ogrodów, skupisz się na zachęceniu potencjalnych Klientów do kontaktu telefonicznego w celu uzyskania wyceny.

Jeśli posiadasz już jasno określony cel, skup się na wypisaniu wszystkich korzyści, jakie Klient uzyska, jeśli zdecyduje się na określone przez Ciebie działanie. Muszą one przemawiać do osobistych potrzeb, pragnień, a nawet emocji. Jeśli spełnią oczekiwania użytkownika, który przekona się o korzyściach, jakie zdobędzie, utwierdzi się w przekonaniu, że podjęcie decyzji o kontakcie lub zakupie było słuszne.

Bardzo dobrym pomysłem jest także umieszczenie opinii swoich Klientów, którzy już przekonali się o skuteczności Twojego rozwiązania. W ten sposób budujesz zaufanie i udowadniasz, że Twoja oferta naprawdę działa.

Drugi krok – zaprojektuj szatę graficzną

Gdy już zadbasz o treść, możesz skupić się na przygotowaniu odpowiednich grafik, szaty graficznej landing page, jak i wszystkich istotnych elementów nawiązujących do Twojej oferty. 

Możesz pomyśleć o pasujących kolorystycznie ikonach, tle strony, wybrać odpowiednią czcionkę, dodać materiały zdjęciowe oraz wideo. Bardzo ważne, by cały przekaz był spójny, współgrał ze sobą i pozwalał na jednoznaczny odbiór i zrozumienie przekazywanych przez Ciebie wartości. 

Pamiętaj o tym, by nie przytłoczyć odbiorcy nadmiarem treści, grafik, czy innych materiałów, aby przekaz był czytelny i zrozumiały od samego początku.

Trzeci krok – zadbaj o stronę techniczną

Wszystkie znajdujące się na stronie ikony wzywające do działania powinny intuicyjnie kierować do określonej funkcji. Jeśli zatem planujesz umieścić na stronie przycisk Kup Teraz, musi on prowadzić do przygotowanego formularza sprzedażowego.

Zadbaj także o serwer www, na jakim umieścisz landing page. Jeśli ładowanie strony będzie wydłużone, potencjalni Klienci nie okażą cierpliwości w oczekiwaniu na pełną wizualizację.

Pamiętaj także o umieszczeniu wszystkich formularzy nawiązujących do regulaminu, polityki prywatności, czy zgód marketingowych.

Niezwykle istotną kwestią jest także zadbanie o responsywność strony oraz jej bezpieczeństwo. Klient podając na niej swoje dane musi mieć pewność, że połączenie jest szyfrowane, a informacje osobiste chronione. Dlatego niezbędnym jest certyfikat SSL na landing page

Ostatnim krokiem jest sprawdzenie, czy strona wyświetla się poprawnie oraz czy przejście przez wszystkie kroki nie wiąże się z żadnymi napotkanymi problemami i przeszkodami. Dopiero wtedy możesz zdecydować się na publikację swojej landing page.

Dodaj komentarz