Live shopping – pomysł na biznes

live shopping

Promocja w sieci sięga coraz to nowszych metod i technik wchodzenia w interakcję z potencjalnymi Klientami. Jedną z nich jest właśnie Live shopping cieszący się bardzo dużym zainteresowaniem i odpowiedzią ze storny Widzów. Jak zatem wpływa on na e-commerce?

Live shopping – jak to wygląda w praktyce?

Ostatnimi czasy procent osób decydujących się na zakupy w Internecie zdecydowanie podskoczył, dlatego również formy promocji i technologia IT uległa znacznej modernizacji. Zakupy w sieci są wygodne i komfortowe, gdyż nie trzeba w tym celu udawać się osobiście do sklepu, stać w kolejkach, czy tracić czasu na dojazd i korki. 

Kupno przez Internet było jednak dosyć “suchym” procesem, w pewnym sensie pozbawionym reakcji z drugim człowiekiem, możliwością rozmowy ze sprzedawcą, przymiarki danego produktu i namacalnego obejrzenia go z każdej strony. Właśnie dlatego coraz więcej osób prowadzących swoje biznesy stawia na interakcję video, w której mogą uczestniczyć odbiorcy z dowolnego miejsca, zadać pytanie, poznać ceny i zarezerwować produkt dla siebie.

Interakcja – brakujący element

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, w sprzedaży przez Internet brakowało interakcji z drugim człowiekiem. Z tego też względu rozpoczęto korzystanie z programów nadawania na żywo, czy zwykłych kamerek komputerowych. Transmisja udostępniana jest na Internecie, na portalach społecznościowych, na których gromadzą się rzesze osób zainteresowanych zakupami w danej branży. 

Z czasem prowadzący stają się bardziej rozpoznawalni, publika nabiera do nich sympatii i zaufania i znacznie szybciej decyduje się na zakup. Najwięcej osób korzystających z tej formy promocji i sprzedaży zamuje się na co dzień branżą modową. Można jednak spotkać już przedstawicieli innych biznesów, jak chociażby z branży dziecięcej, tekstylnej, rękodzielniczej, czy promotorów usług. Taka interakcja daje poczucie, że rozmawia się z żywym człowiekiem, nie z automatem. Zdecydowana większość Użytkowników preferuje ten typ dokonywania zakupów.

Największe zalety live shopping

Warto wymienić kilka kwestii, które stanowią największe korzyści zarówno dla Sprzedającego, jak i dla Kupującego. Mowa tutaj o:

  • szybkiej, praktycznie natychmiastowej recenzji, czy opinii o produktach
  • możliwości budowania relacji
  • tworzeniu interakcji między stronami
  • sposobie na dotarcie do wielu Klientów bez względu na fizyczną lokalizację
  • stworzeniu profesjonalnego pokazu, który przykuwa uwagę
  • budowaniu marki i reputacji swojej firmy

Live Shopping ma miejsce najczęściej na takich portalach społecznościowych, jak Facebook i Instagram. Dzięki możliwości szybkiego uruchomienia live i opcji udostępnienia relacji na żywo w prosty i intuicyjny sposób, Klienci niemalże natychmiast mogą dołączyć do grupy oglądających. To z pewnością sposób na biznes. Zalety internetowych zakupów łączą się z relacją z drugim człowiekiem, której dotychczas brakowało w wirtualnej rzeczywistości.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Hosting www dla sklepu – czego tak naprawdę potrzebujesz?

Jaki hosting dla sklepu internetowego?

Blog dla sklepu internetowego – dlaczego warto go mieć?

Dodaj komentarz