Negative SEO, czyli co szkodzi Twojej stronie?

negative seo

Negative SEO, czyli co szkodzi Twojej stronie?

Negative SEO nie jest niczym dobrym dla Twojej witryny. Są to działania, które powodują obniżenie pozycji Twojej strony w wyszukiwarce. W skrajnych przypadkach może ona nawet zostać zablokowana. Poznaj działania, które najczęściej powodują do obniżenia pozycji Twojej strony w rankingach wyszukiwania. 

Które działania są niekorzystne dla Twojej strony?

Na samym początku należy zaznaczyć, że lista takich aktywności jest znacznie dłuższa, a kreatywność pod tym względem nie ma końca. Najczęściej tego typu działania są prowadzone przez konkurencję, która chce wybić się na tle pozostałych firm z branży. Oczywiście tego typu aktywność jest nieetyczna, nielegalna i niezwykle ryzykowna. Co możemy zaliczyć do Negative SEO?

  • ataki hakerskie Twojej strony
  • kopiowanie treści znajdujących się na Twojej stronie i ich publikacja na wielu innych stronach
  • tworzenie komentarzy typu spam
  • pozycjonowanie strony, jednak na frazy związane z pornografią, co nie jest dobrze widziane w wyszukiwarkach

Jak sprawdzić, czy konkurencja chce Cię zniszczyć?

Istnieje kilka sposobów na to, by sprawdzić, czy czasem konkurencja nie zaczęłą działań Negative SEO. 

Sposób 1 – Treści na stronie

Co jakiś czas skopiuj fragment tekstu znajdującego się na Twojej stronie, a następnie wrzuć go w przeglądarkę. Jeśli wyświetli się w miejscach, o których nie masz pojęcia, będzie to dla Ciebie dowodem, że dzieje się coś złego. Możesz także skorzystać z aplikacji, które od razu podają adresy stron, na których Twoje teksty się znajdują. Im większa dokładność treści, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś działa na Twoją niekorzyść.

Sposób 2 – Narzędzia Google

Czy wiesz, że Google oferuje wiele narzędzi, z których pomocą możesz sprawdzić rch na swojej stronie? Można także sprawdzić, frazy, jakie są stosowane do pozycjonowania. Jeśli zauważysz frazy kluczowe niemające związku z Twoją stroną, koniecznym będzie zareagowanie na taką aktywność w sieci.

Co zrobić, gdy zauważysz negative SEO?

Przede wszystkim należy korzystać z wyżej wymienionych sposobów, by upewnić się o pochodzeniu problemu. Dzięki monitorowaniu linków będziesz trzymał rękę na pulsie. Jeśli się pojawią, będziesz mógł je usunąć, a raczej zrzec się ich. W ten sposób sprawisz, że Google nie uwzględni ich w pozycjonowaniu Twojej strony. 

Pamiętaj, że możliwości negative SEO jest bardzo wiele i mogą przejawiać się w różny sposób. Jeśli Twoja strona nie będzie działać prawidłowo, zauważysz zmniejszony ruch lub szemrane linki, konieczne będzie wgłębienie się w problem i jak najszybsza reakcja. 

Jeśli zależy Ci na tym, by Twoja strona była pozycjonowana wyżej, pamiętaj także o jej szybkości ładowania. W tym celu należy zadbać o niezawodny hosting www, który dzięki wielu zabezpieczeniom, skanowaniu danych, kopiach zapasowych i darmowemu certyfikatowi SSL dodatkowo zwiększy bezpieczeństwo i ustrzeże Cię przed atakami hakerskimi.

Dodaj komentarz