Remarketing – co to jest


Słynne ciasteczka to ogromna siła internetu, choć w metodach śledzenia użytkowników sieci znajdzie się jeszcze kilka innych, całkiem dobrych sposobów. Czym jest remarketing i jak go stosować? Przeczytaj!

Remarketing – definicja

Remarketing to metody, dzięki którym właściciele stron internetowych, usług, produktów, sklepów www docierają ponownie do użytkowników, którzy już odwiedzili ich witryny. Oznacza to, że prowadzone są ponowne działania marketingowe.

Zazwyczaj w takiej sytuacji stosuje się strategie, które dają szansę na odzyskanie osób porzucających koszyki, czy takie, które jedynie odwiedziły stronę, ale nie wykonały żadnej znaczącej akcji. Czasem z kolei w ten sposób zwiększa się świadomość marki, gdyż Klient ma szansę na ponowne przemyślenie kwestii zakupu, gdy powtórnie zobaczy wcześniej oglądaną ofertę.

Remarketing w praktyce

Statystyki nie kłamią – ponowne docieranie do Klientów częściej zwiększa szanse na konwersję, którą przykładowo może być zakup danego produktu lub usługi. Kampanie remarketingowe przynoszą znacznie lepsze efekty w postaci wzrostu CTR niż standardowe reklamy w sieci.

Dlaczego warto korzystać z remarketingu?

Jedne z największych zalet tej formy reklamy to:

  • wzrost konwersji dzięki ponownemu wyświetlaniu interesujących treści użytkownikom
  • reklamy są spersonalizowane, dopasowane do treści wyszukiwanych przez użytkowników
  • automatyczne zapisanie do grupy remarketingowej
  • zastosowanie tych informacji w prowadzonych kampaniach ads na Facebook/ Instagram/ Google

Jakie są rodzaje remarketingu?

Istnieje kilka rodzajów reklarketingu. Warto się z nimi zapoznać, by wiedzieć, którą następnie wykorzystać na własnej witrynie. Są to:

  • remarketing statyczny
      • mają związek z ofertą znajdującą się na konkretnym, odwiedzonym przez użytkownika adresie URL
  • remarketing dynamiczny
      • tutaj ma miejsce większa personalizacja reklam
      • reklamy dynamicznie dopasowują się treścią do tego, czego poszukiwał użytkownik internetu
  • sieć wyszukiwania
      • remarketing w sieci wyszukiwania zadziała u osób, które prowadziły poszukiwania danego produktu lub usługi w wyszukiwarce
  • remarketing mobilny
    • reklamy pojawiają się użytkownikom korzystającym z urządzeń mobilnych, które działają we współpracy z Google
  • remarketing video
    • w tym rodzaju remarketingu istotne jest wyświetlanie reklam użytkownikom YouTube, którzy oglądali podobne materiały lub zapoznawali się z filmami danej witryny

Im większa personalizacja przekazu remarketingowego, tym większa szansa na pozytywny odzew i konwersję ze strony użytkowników (potencjalnych Klientów). Dobrze zaplanowane działania remarketingowe to sposób na zwiększenie świadomości marki, zarobków i pozyskanie Klientów, którzy początkowo zrezygnowali z oferty.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Marketing internetowy – co to jest?

5 najpopularniejszych narzędzi do e-marketingu

YouTube Marketing – jak się promować?

Dodaj komentarz