Responsywna strona www

Połączenie RDP

Responsywna strona www

Każdego roku liczba użytkowników korzystających z Internetu jest coraz większa. Do surfowania w sieci wykorzystują wszelkiego typu urządzenia, od komputera, przez tablety, po telefony komórkowe. Właśnie dlatego tak ważne jest, by Twoja strona www była responsywna.

Responsywna strona www – co to znaczy

Responsywna strona internetowa to taka, która w wyraźny i czytelny sposób wyświetla się na każdym urządzeniu bez względu na rozdzelczość i przekątną ekranu. Jeszcze jakiś czas temu strony, które ładowały się na telefonie, wyglądały jak miniaturowe wersje ich odpowiedników na dużych ekranach komputerów. 

W związku z tym konieczne było powiększenie manualne, przesuwanie strony, by móc objąć wzrokiem cały tekst znajdujący się na stronie. Klikanie w kategorie menu również było problematyczne, a to tylko kilka z wielu kwestii związanych z brakiem responsywności. Właśnie dlatego rozpoczęto wprowadzanie zmian, dzięki którym strony dostosowują się do ekranów, są czytelne, intuicyjne i proste w obsłudze.

RWD – odpowiednie skalowanie treści

Strona przyjazna dla użytkownika to taka, której projekt jest wygodny w odbiorze. Warto dodać, że Google zwraca dużą uwagę na wspieranie właśnie tego typu stron. Mowa tutaj o dosłownie każdej stronie, począwszy od zwykłego bloga, skończywszy na sklepach internetowych i dużych portalach społecznościowych. Każde przedsiębiorstwo, które dba o RWD, z pewnością zauważy większą ochotę Użytkowników do przeglądania jego strony na różnych urządzeniach.

„Google zwraca uwagę na to, czy strona jest responsywna i przyjazna dla użytkownika.”

Decydując się na responsywną stronę, wystarczy stworzenie jednego projektu, który będzie dostosowywał się do każdego urządzenia. Jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie w porównaniu do stron mobilnych, które są znacznie bardziej kosztowne, czasochłonne i wymagają większego zaangażowania podczas ich tworzenia.

Responsywność

Responsywność to jednak nieco szersze określenie. Jeśli naprawdę zależy Ci na zwiększeniu konwersji i lepszym pozycjonowaniu strony, zadbaj również o takie kwestie, jak:

  • skalowanie strony zależne od urządzenia, na którym się wyświetla
  • przygotowanie grafik pod względem ich formatu, wielkości i szybkości ładowania
  • zastosowanie słów kluczowych
  • zadbanie o przejrzyste i czytelne menu – poprawa nawigacji po stronie
  • linkowanie wewnętrzne

To tylko przykłady kwestii, nad którymi warto się pokłonić. Jest to jednak istotne dla osiągnięcia zamierzonych celów, do których z pewnością należy wzrost ruchu na stronie, konwersji i zainteresowania prezentowaną ofertą. Jeśli interesuje Cię tematyka stron internetowych, z pewnością będziesz zainteresowany również tworzeniem landing page.

Dodaj komentarz