Obecna sytuacja sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na przeniesienie biznesu do internetu. Są to zarówno już istniejące firmy rozwijające swoją działalność, starające się korzystać z nowoczesnej technologii cyfryzacji. Do tego grona należą również osoby dopiero zaczynające swoją przygodę z biznesem. Nowi samozatrudnieni mogą stać się panami swojego czasu i zrezygnować z typowo korporacyjnego charakteru pracy, jaki dotychczas wielu preferowało.
Wizerunek firmy
Co zrobić, by zostać zauważonym i liczyć na jak najszybszy zwrot z inwestycji w działalność internetową? Przede wszystkim należy zadbać o swój wizerunek. Sposób, w jaki się zaprezentujesz, będzie wpływał na odbiór Twojej firmy przez potencjalnych Klientów. Co więcej, należy zadbać o spójność marki. Wybierz kolory, logo, czcionki, stwórz banery i treści, które będą kompleksowo spójne i jednoznacznie wskazywać na Twoją firmę oraz markę.
Działania marketingowe
Kreuj i twórz nietuzinkowe pomysły na zachęcenie Internauty do zakupu. Przekazuj treść, która będzie dla niego wartościowa, będzie mogła być zastosowana w tematyce, która interesuje potencjalnego Klienta. Zrezygnuj ze starych zasad marketingu, kiedy to wystarczyło zaoferować zniżkę i na tym kończyła się cała kampania marketingowa. Dawaj Klientom rozwiązania na problemy, z którymi się borykają. Niech przekaz nie jest bezpośredni i prostolinijny. Najpierw zachęć, a dopiero później delikatnie zasugeruj, która z Twoich usług lub który z Twoich produktów będzie najlepszy w danej sytuacji. Krok po kroku stwórz potrzebę, a następnie zaoferuj sposób jej zaspokojenia.
Postaw na jakość
Jak wykorzystać działania marketingowe w promowaniu swoich produktów lub usług? Pokaż Klientowi, że masz rozwiązanie i wiesz, jak zdecydowanie działać w sytuacji, w której on nie może sobie poradzić. Pokaż, że jesteś profesjonalistą i można zaufać Twojemu know-how. Zostaniesz doceniony, co przełoży się na zainteresowanie Twoją odpłatną ofertą. W ten sposób zbudujesz sobie dobry wizerunek i znacznie wzmocnisz reputację marki. Chcesz należeć do rzetelnych i godnych zaufania biznesów? Pokaż Klientowi, że może na Ciebie liczyć!
Różne kanały promocji
Stwórz strategię marketingową, dzięki której poznasz, jaki są Twoje słabe i mocne strony, a także konkurencja. W przypadku biznesu internetowego musisz poznać właśnie ten rynek i sprawdzić, jakie witryny są dla Ciebie znaczącą konkurencją. Zobacz, jakie działania podejmuje konkurencja i staraj się być od niej jeszcze lepszym. Co możesz zrobić, by Twój biznes stał się bardziej rozpoznawalnym w sieci? Możesz skorzystać z różnych kanałów promocji i reklamy, do których należą:
- Twój blog firmowy znajdujący się na Twojej stronie internetowej
- Social media, jak Facebook, Twitter, Instagram
- Facebook Ads
- Google Ads
O ile te pierwsze możesz prowadzić samodzielnie i bezpłatnie, tak w przypadku dwóch kolejnych propozycji trzeba liczyć się z płatną promocją i inwestycją pieniężną.
Angażuj użytkownika tworząc różnego typu konkursy, zachęcaj do działania, publikuj interesujące artykuły i treści o wartości merytorycznej. Nie kieruj się wyłącznie ceną i tymczasowymi zniżkami. Zbuduj cały plan marketingowy, który zainteresuje szerszą grupę odbiorców i pomoże w stworzeniu mocnej relacji między Twoją firmą a Klientem.
Dodaj komentarz